[MGSA-L] Syriza vs. Xrisi Aygi column Του Νικου Χρυσολωρα

athanasios grammenos athanasiosgrammenos at gmail.com
Tue Sep 25 10:28:30 PDT 2012

Δεν χωρούν πολλά λόγια όταν κάποιος "στάζει" ειρωνία. Είναι προφανές ότι
κεντρίζεται από τον ελεύθερο διάλογο, την άλλη άποψη. Πάντως, η επιστήμη
που δεν αφουγκράζεται την κοινωνία δεν είναι επιστήμη. Μπορεί λοιπόν οι
"ανθρωπολόγοι" της λίστας να "ξενίστηκαν" από την προώθηση ενός τέτοιου
κειμένου (αλήθεια, "ξενίστηκαν" ή "ενοχλήθηκαν") όμως ο Πολιτικός
Επιστήμονας και ο Κοινωνιολόγος του μέλλοντος θα το βρουν πολύ χρήσιμο για
να αντιληφθούν τις ζυμώσεις που γίνονται στην Ελλάδα σήμερα. Κρίμα που
τόσοι πολλοί μιλούν για την Ελλάδα και τόσοι λίγοι καταλαβαίνουν τι
συμβαίνει σ' αυτήν.

Ότι κάποιες συνιστώσες του ΣΥΡΙΖΑ λειτουργούν όπως και η Χρυσή Αυγή είναι
κάτι που αποδέχεται πλέον ένα μεγάλο μέρος της ελληνικής κοινωνίας. Γιατί
λοιπόν κάποιοι "σοκάρονται"; Γιατί δεν ακούν την κοινωνία! Ίσως γιατί
κατοικούν πολύ μακριά, ίσως πάλι γιατί μέσα από την "επιστήμη" προσπαθούν
να διαδώσουν πολιτικές θέσεις, κατά βάση κατατρεγμένες από τα ΕΑΜικά
σύνδρομα. Έτσι εξηγείται ότι ανέχονται κάθε λογής άσχετη πληροφορία που
κυκλοφορεί στην "λίστα" αλλά θίγονται μόνο όταν κάποιος εκφραστεί
επικριτικά για την Ριζοσπαστική Αριστερά, ένα κόμμα που στις τάξεις της
περιλαμβάνει αντιΕυρωπαϊστές, αντιΑμερικανούς, αντιΕβραίους (ναι, και
όμως!), κομμουνιστές μέχρι αναρχικούς, που όλοι επιθυμούν την ανατροπή της
αστικής δημοκρατίας. Ένα κόμμα που "χαϊδεύει τα αυτιά των κουκουλοφόρων".
Ένα κόμμα που ο αρχηγός του έχει πει: "Οι νόμοι που ψηφίζονται από την
Βουλή, θα ακυρώνονται από εμάς στο πεζοδρόμιο"! Τόση δημοκρατικότητα!

Να λοιπόν πόσα ερεθίσματα δίνει το άρθρο, όπως και τα κείμενα του Κασιμάτη
στην ίδια εφημερίδα (αρκετά από τα οποία έχω στείλει κατά καιρούς) που
ορισμένοι εδώ μέσα κάνουν ότι δεν αντιλαμβάνονται. Προσωπικά, δεν υιοθετώ
καμία άποψη, προσπαθώ να κατανοήσω την φυσιογνωμία, την στρατηγική και το
ήθος των πολιτικών κομμάτων, αποδέχομαι όμως το διαφορετικό ως βασική
"συνιστώσα" διαλόγου και προσπαθώ να το χρησιμοποιήσω εποικοδομητικά.
Φαίνεται όμως ότι δεν είναι το άρθρο καθαυτό που ενοχλεί, είναι η
συγκεκριμένη άποψη. Κι αν σε μια "ακαδημαϊκή" λίστα δεν γίνονται δεκτές
όλες οι (δημοκρατικές)  απόψεις, αν αποκλείονται κάποιες ετσιθελικά τότε
μήπως αναβιώνει ο Μεσαίωνας; Πέρασε καιρός από τότε που έκαιγαν ανθρώπους
στην πυρά!

Εν τέλει, κάτι μη χρήσιμο για έναν κλάδο ίσως είναι χρήσιμο για άλλες
επιστήμες. Για όσους δεν μπορούν να αποδεχτούν την ελευθερία λόγου υπάρχουν
δύο δρόμοι: ο πρώτος είναι να πολιτευτούν με την ΧΑ ή τον ΣΥΡΙΖΑ. Ο
δεύτερος να επιλέξουν μια εναλλακτική απασχόληση.

Κλείνω με μια φράση του σπουδαιότερου σύγχρονου Έλληνα Πολιτικού Επιστήμονα
κ. Στάθη Καλύβα (από την "Καθημερινή", για τους καχύποπτους):
*"Ο ΣΥΡΙΖΑ του 2012 είναι το ΠΑΣΟΚ του 1981. Το ΠΑΣΟΚ του 2012 είναι η ΕΔΗΚ
του 1977. Και ο Σαμαράς του 2012 ετοιμάζεται να υποδυθεί τον ρόλο του
Γεωργίου Ράλλη το 1981. Στον ρόλο της «Αυριανής», τα μπλογκ. Ο Τσίπρας
αναβιώνει τον Ανδρέα, στο πιο νέο και πιο αμόρφωτο και επαρχιώτικο.
Υπόσχεται την ελπίδα, την ανατροπή και την ευημερία. Μιλάει για εθνική
ανεξαρτησία και λαϊκή κυριαρχία. Υπόσχεται ταυτόχρονα την ευημερία του ευρώ
και την άρση της λιτότητας: λεφτά υπάρχουν. Οι αντίπαλοί του θα επισημάνουν
τη δημαγωγία και τους κινδύνους, αλλά ποιος τους ακούει;*"

Further reading
Η μόνη απάντηση στην πολιτική βία
http://www.kathimerini.gr/4dcgi/_w_articles_kathpolitics_1_23/09/2012_462678

Κάντο όπως το ΚΚΕ
http://www.tovima.gr/opinions/article/?aid=474385

2012 - 1981, deja vu
http://news.kathimerini.gr/4dcgi/_w_articles_columns_2_13/05/2012_482114

Εν ελευθερία
ΑΓ

--
*-- --*
*And if you find her poor, Ithaka won’t have fooled you.*